BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

May 26, 2010

BOleh joDOH

Bodohnya punye nurse!!!

maaf, pakcik bukan nak mengeluar atau mengajar kata-kata nista tapi...rasanya itulah perkataan paling ringan untuk kesalahan yang serius.

buat la kerja elok2...kerja hangpa tu melibatkan nyawa orang.suka2 hati ja wat salah, pastu nak menggelabah. salah yang...eiii..geram ni.

patutnya mak pakcik wat operation buang batu karang harini...penyakit batu karang. masalahnya batu tu kat buah pinggang, bukan kat buah naga..kalo kat buah naga, sekarang gak hantaq kat pakcik..biaq pakcik je yang operate. boleh si nurse yang suka bergosip dn mengumpat ni p cucuk ubat anastethic (ubat kebas org kg pakcik cakap) kat tempat len.sampai 3kali lak tu.pastu tak masuk, dia pam masuk...dah hangpa p cucuk tak kena vena (salur darah), memang la tak masuk.bodoh!!!. dok pump masuk gak watpe. natijah dia, dah bengkak tangan mak pakcik..kalo ada side effect..jaga la hangpa...pakcik saman.ni kena tunggu lagi 2minggu utk wat operation balik. batu tu dah lebih 2 cm,kat buah pinggang..kena tebuk buah pinggang sikit, tembak laser sikit. buah pinggang la nurse, bukan buah naga. kalo 2minggu lagi, kalo membengkak kat buah pinggang, kena jangkitan kuman... memang hangpa dasar bangsat la.

ok.pakcik dah keluarkan rasa geram. sory, bahasa tak lagi berbungga dan berisi tersurat.sumanya straight to the point.padam muke.


so, kawan2..jaga la kesihatan elok2.

elak sebelum terkena

1.minum air kosng banyak2 setiap hari
2.amalkan minum air barli, 2,3kali seminggi
3.kurangkan minuman berkafein
4.kurangkan makan protein dari haiwan (kalo pernah kena batu karang, takpun ada salasilah gout).

renung2kan.selamat beramal.

pck-selamat amalkan petua jga kesihatan,bukan amalkan maki2.

10 comments:

Anonymous said...

pakcik sabaq ek..ish..chek pon marahhh ni kat nurse, masa cucuk org jgn dok pi bersembang, berzikir xpa..

~akuhamba~

Unknown said...

park chick...spital mane ni??arwah mak dulu pun sbb dari batu karang dalam buah pgg je...cucuk sane cucuk sini..bedah sane bedah sini..last2 kata mak punya sbb meninggal(COD kata CSI) jangkitan kuman...(rasa nak memaki dah time ni) dan wat salah jgnkitan kuman tu macam salah kami adik bradik(biarpun kami adik bradik ipar..tp kira adik bradik la tu) bodo..(kam dah kua) kuman bukan leh masuk suka suki cam tu je..nurse mmg teruk..dah la smbong..ubat abes tak nak tambah..duk biar angin masuk dalam tiub tu..sakit tau tak???mase mak muntah kua cecair biliribin biliverdin(cecair dari hempedu) duk marah2 mak..bukan mak saje2 nak muntah...mak berak ade korang salin??nak gak tunggu anak2 dtg salin..ye..tu kewajipan anak..tp anak2 bukan duk dekat..seme blaja jauh2..balik bergilir...dan untuk angkat mak y tubuh besar ut sorang??bukan kudrat sorang gadis tinggi tak sampai 160 dgn berat tak cecah 55kg pon...bodo bodo dan bodo lagi..tu je ayat maki leh kua dari mulut..

dan mase mak meninggal park chick..perut die bekas bedah leh tetas jahitan..melambak jatuh isi perut..hmm..ye..itu bahagian mak..tp hati sape tak sayu...oh oh..dah buat tmpat komen ni jadik entry saya lak...

korang seme bernasib baik sebab family mentua tu jenis redha dan sabar...kalau tak tau la korang seme...

maaf park chick..

Unknown said...

maaf park chick...saya anti dgn spital ni..dulu pakcik saya..ni mak mentua saya...sblm tu kawan saya(tp tak meninngal la cuma cacat sket)diorang tak sedar kot keje diorang ni...

mohon smoga adik manjadi nurse y bertanggjawab dan bertimbang rasa...jgn jadik amcam sesetengah manusia tu...hmmm...

sy mnta maaf skali lagi park chick...komen kasar

Syahril said...

nape tajuk "boleh jodoh"???

mmg mslh besar ni... agak melampau dan amat melampau... aku tegaskan bahawa AKU TAK SAMAKAN SEMUA HOSPITAL AWAM SAMA... tapi bila melibatkan kesihatan orang awam... keselamatan RAKYAT... benda cmni tak bleh ambik ringan... jangan dok asyik cakap "ini kes terpencil"... cuba terkena kat kita tgk... cmne? nak ckp kes terpencil gak ke? ini kes kecuaian... KECUAIAN YG DISENGAJAKAN... padahal dlm bidang ni mana bleh memain masa wat keje...

aku pon ada kejadian yg wat aku angin 1 badan... tak laa seberat mak hg pakcik... tapi cukup wat aku menyampah... 2 hari lepas aku bwk bini aku pi hospital (klinik kesihatan) kat sini... isteri aku slip disc... aku dah pi swasta tapi sbb cm byk pakai duit... aku pi laa hospital...

mula2 kami pi 3 hari lepas... daftar 2.30ptg... dpt jumpa doktor kul 4.50ptg... ada pakcik tua sblh kami ckp biasa laa cmni hospital kerajaan (mmg protokol kebiasaan ke?)... tu takpe laa... aku bleh tolerate lg... kes 1 yg aku panas ada sorg kakitangan dorg (perempuan) dgn NADA SUARA TINGGI ckp kat sorg lelaki separuh umur (aku syak keluarga pesakit)... cmni ayat dia... "encik... kalo tak bleh sabar encik boleh balik pegi hospital swasta... dapat jumpa doktor cepat... duit pun abis cepat"... membuatkan kami dan yg lain2 cuma geleng kepala...

kes 2 lak... kami jumpa doktor kul 4.50ptg... bgtau laa isteri sy ni sakit pinggang... pi swasta ckp slip disc... pastu doktor pompuan tu ckp (dgn mukanya yg agak toya) dia bg ubat dulu... aku pun bangkang laa ckp swasta pon bg ubat aritu tapi tak jadi papepun... yg wat aku panas... dia tanya aku dgn mata sket terbeliak... "so awk nak sy buat apa? nak x-ray? skrg ni dah kul brapa"... aku agak panas aku balas blk dgn nada kasar "cuba doktor ulang balik"... lalu nurse yg ada cuba menenangkan keadaan... ckp skrg ni dah nak kul 5 so tak sempat... ambik ubat dulu esok mai blk"... sbb bini aku dok pujuk2 aku... last2 aku ngalah gak... dah balik umah bini aku makan ubat mata jadi bengkak dan gatal 1 muka... pg esok pun sama... maybe alergik ubat tu kot... ok abaikan...

kes 3... keesokannya (2 hari lepas)... kami pon pi lg... daftar kul 8.10 dan jumpa doktor kul 11... aku phm sbb org ramai... yg tak berapa phm sbb bilik doktor yg ada doktor byk... takpe laa... dan malangnya dapat jumpa doktor yg sama lg... dia suh pi x-ray pastu mai balik... dah setel x-ray... kami patah balik bilik dia... kebetulan bini aku lupa nak ketuk pintu... terus masuk... oowwhh patut laa lambat... rupa2nya doktor tgh tido... pastu kalut2 bangun pebetul tudung dll... aku diam je laa... tapi yg buat tak puas hati... bila bini aku bgtau psl ubat smlm... dia bersuara cm stesen radio takde coverage (tenggelam timbul) "...org lain mkn ubat ni ok je" dgn muka cm tak puas ati... aku nak balas tapi bini aku tarik2 aku... tapi sempat gak masa kuar pintu aku ckp... "best tul doktor kerajaan... beramanah dan bertanggungjwb"... hoho aku panas...

mula2 aku mmg ingat nak citer kat blog aku... tp cm malas lak... tetiba hg tulis psl ni... aku pon share jgk laa...

soalannya... apakah sbb dah dapat jadi kakitangan kerajaan... keje bleh wat sambil lewa??? lebih2 lg bila melibatkan kesihatan dan keselamatan rakyat... HALALKAH???

p/s:aku simpati apa yg berlaku pd mak hg... aku doakan mak hg ok... tapi kalo terjadi apa2 pd mak hg... aku gesa hg n family saman terus... panggil wartawan skali... ajar sket depa yg SENGAJA CUAI ni...

Unknown said...

wah..syah nyer komen lagi panjang eh.. :)
syah..len kali amik name ubat y isteri tak leh makan tu..tny kat klinik swasta nape..cam saya alahan antibiotik..gatal bgkak2 badan..adik2 saya tak leh makan ubat salut kaler pink tak silap..mgkin pewarna die kot..ade la doc panel mama sy cakap pe2..tp lupa la plak..slip disk??ade try ubat kg??sy pun ade sket la slip disk tu..abah sy pggil tmpat cd tak elok..tak leh dgr lagu..brurut..mmg sakit tak yah cakap la..sebab??jatuh jer.hehehe..kesan kat prmpuan mmg la banyak salah satu nye akan prob mase pregnant la..tp alhamdulillah..rezeki..sakit tu still ade tp tak sesakit dulu...cuma kena rajin la carik bidan ustaz ke ape..

syah...bagik je lain kali kat doc gitu..kita pun keje gov..ade gak kdg time tak betul nye..tp die tu main dgn nyawa..trutama nurse kurang haja gitu..(sbb ade nurse kat spital tu ckp gitu gak) abah balas balik kata dah awak y kurang ajar pun jgn la nak keje sini same..elok tukar keje..gaji awak tu bayar dari cukai kami tau tak??die kekadang kena tnjuk garang..cuma..yerla..takut ape2 kes nnti diorang balas dendam tu y tak tahan..tah la..seb baik la saya ni bukan panas baran cam abah saya..leleh je lebey..hahaha

Anonymous said...

wahhhh ada bpe entry ni..ish3, alhamdulillah setakat ni xde pnglmn ngeri ngn nurse n doc lg, mgkn sbb ayh keje kat spital kot..he

~akuhamba~

Park Chick said...

akuhamba
a'a..zikir lg bagus

she-G
pakcik pun xpaham la depa ni...mmg kita tau depa kerja penat, banyak pesakit xmcm kat swasta tp...xguna wat kerja elok2 selama ni kalo dispoilkan oleh tindakn yang tak guna camtu...rosak susu sebelanga

syah
BOleh+joDOH= BODOH
hehe..harap2 mak ok la.Tak berkenan betul pakcik kalo org wat keja cmtu. si Dr. Pakar yg rawat mak cakap kat mak, lenkali mai..p jumpe dia terus..jgn bagi nurse buat.Dia mta maap bg pihak nurse, folo mak sampai ke pintu kuar. maap,maap jugak..kalo pe2hal..jawab la nanti

Syahril said...

she-G~
citer she-G lg mnyayat ati... kos rendah risiko lak tinggi... pepun sokong cara abah awk... huhuhu...

pakcik~
BOleh+joDOH= BODOH mmg kreatif... minta maaf mmg mudah... bila libat nyawa... dah jadi tak mudah dah...

akuhamba~
mak aku dulu penah masuk hospital masa lahir adik bongsu... 1st time masuk sbb selalu beranak ngn bidan kg je... mmg heran... sbb nurse mesra sgt ngn mak aku... kejap2 tanya ada apa2 yg perlu ke... makanan hidang dlm pinggan cantik lg... mmg lemah lembut... sampai jiran yg mai lawat pun heran... jiran ckp dulu dia beranak hospital sini takde laa cmtu pon... rupa2nya sbb dlm borang jwtn ayah aku tulis PEMBANTU MAKMAL KANAN... depa ingat ayah aku kakitangan hospital... dah laa KANAN... aku bukan tak setuju depa layan baik mak aku... cuma TAK ADIL laa cmtu... aku cuba bayangkan cmne laa kalo jawatan ayah aku bukan PEMBANTU MAKMAL KANAN... huhuhu...

Unknown said...

nak komen g leh???

hehehe..akuhamba beruntung ade sdara keje spital..lak lau pgkat besar..tp sampai bile nak kene gitu??kuasa pagkat harta je org pandang..skrg pulak kalau kita ni masuk spital tak berinsuran..servis mmg teruk la..naseb baik ma abah sy ade amik insuran kesihatan(walopon diorang tak suka) tp arwah mak???hmm...

Park Chick said...

Allah uji kita macam2.kadang2 ujian atas ujian. pendapat pakcik n setakat yg pakcik paham, lulus tak lulus ujian tu bukan bergantung kita berjaya ke tak mengatasi tapi bergantung kepada bagaimana cara kita atasi ujian tu.