BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Oct 2, 2009

Sudah turun-temurun bercakap soal turun

Salam alaik.
Allah turunkan iblis ke dunia atas kebiadapan mereka yang enggan taat.
Allah turunkan Adam dan Hawa ke dunia sebagai jalan tarbiyah mereka.
Allah turunkan agama sebagai jalan hidup.
Allah turunkan rasul sebagai penunjuk jalan.
Allah turunkan kitab sebagai rujukan dan bekalan.
Allah turunkan hujan untuk menyuburkan tanah-tanah yang gersang.
Allah turunkan sakit sebagai asbab pengampunan dan tanda kasih-Nya.
Allah turunkan macam2 untuk kesenangan manusia.
Tetapi...
Manusia masih sibuk bercakap soal
Turunkan harga minyak
Turunkan harga gula
Turunkan harga tol
Turunkan pangkat sipulan
Turunkan kuasa si pulan
Turunkan berat badan
Turunkan macam2
Sehinggakan...
Manusia lupa untuk bersyukur
Manusia lupa untuk bercerita hebatnya Allah
Manusia lupa untuk mengikut indahnya Rasul
Nantikanlah...
Bala yang akan diturunkan
Musibah yang akan diturunkan
Kezaliman yang akan diturunkan
Dajal yang akan diturunkan
Ya Allah,
Ampunkanlah aku
Ampunkan kami
Selamatkan aku
Selamatkan kami

10 comments:

Ahmad Syahril said...

antara sifat buruk manusia yg perlu dikikis... kurangnya rasa bersyukur...

maka... kenali Allah... kenali Rasul... fahami Islam... insyaAllah dpt tingkat rasa syukur...

Anonymous said...

turunkan berat badan..
si badak & si gajah xpenah mintak turunkan berat..

~akuhamba~

wanbaki said...

mangkubumi????
jurus tiada gerak...gerak dalam jurus????

Anonymous said...

Uh...wpun satu rumah sibuk nk turunkn berat badan..aku tetap istiqamah dgn berat sekarang...

~mokhtar~

aishah_conteng_je said...

err,,..
aishah dah lama usaha tambah berat.
duk lagu ni jugak..

Ahmad Syahril said...

errr... akuhamba...

aku ada kwn... org pggil dia gajah...

dia selalu nk turunkan berat dia... siap masuk gym lg... so cmne???

p/s: kekeke...

Park Chick said...

pakcik sedih...kamu2 masih seronok cerita sal turun berat badan...sudah turun-temurun bercakap soal turun

Anonymous said...

syah
mungkinkah itu gajah bertopeng manusia??hehe
pastinye ia tetap dihisab di padang masyar
tapi gajah yg aku mksudkan tu akan jd tanah..btl ke

p/s: huhu.pkcik marah, aku xnk komen dh

~akuhamba~

Ahmad Syahril said...

minggu ni ramai org dlm mode sedih...

pakcik jgn sedih...

ok pasni tak ckp psl turun dah... kita ckp psl naik pulak...

cmne nak naikkan prestasi iman kita??? cmne nak naikkan tahap ikhlas dlm ibadah kita???

p/s: doa2 agar mode sedih berakhir...

aishah_conteng_je said...

pakcik..
janganlah marah aishah