BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Oct 8, 2009

karya aku bukan parkchick


Anonymous said...

malam ini bulan bercahaya penuh,
dan hatiku tinggal separuh,
kerana bias cahaya bulan terlindung dek awan hitam,
angin sepoi bertiup membelai jiwa,
aku yakin hatiku akan bercahaya penuh,
kerana awan hitam kian mengengsot ditiup angin,
tapi aku cemburu pada bintang yang rapat bersinar,
namun cemburuku untuk seketika,
kerana hakikatnya bintang-bintang hanya mesra dari jauh,
direnung mendalam jarak mereka cukup jauh,
aku bersyukur kerana masih dapat melihat bulan bercahaya,
aku bersyukur kerana masih dapat melihat bintang berkedip.
aku ulangi aku bukan parkchick.

Anonymous said...

hehe...

Awan berarak disorong angin lalu,
Bulan mulai tersipu malu,
Menjeling awan yang jauh,
Hatinya berbisik mohon dilindungi,
Malunya terdedah secara penuh,
Dalam terkesima merenung bulan penuh,
Bulan beredar menjadi separuh,
Tatkala ini...hatiku mulai penuh.

aku bukan parkchick


aku pernah dipukul abah,
aku pernah dimarah abah,
aku pernah diejek abah,
aku pernah tengking abah,
aku pernah ejek abah,
aku pernah marah abah,
aku pernah persoal abah 'adakah aku anak pungut'
aku rasa aku buat benda yang betul,
abah yang salah.
aku yakin aku buat benda yang betul,
abah yang salah.
satu..
dua...
tiga..
semudah itu tanggapan aku pada abah berubah.
abah adalah abah terbaik untuk aku.
pukulan abah masih aku terasa tetapi ironinya pukulan itu terasa di saat aku di ambang membuat salah.
marah abah masih aku terdengar tetapi ironinya marah itu muncul di saat aku di ambang berdosa.
ejekan abah masih berbisa tetapi ironinya ejekan itu tiba di saat aku lemah tanpa motivasi.
kini abah tak lagi marahkan aku,
kini abah tak lagi mengejek aku,
kini abah tak lagi menengking aku,
kini aku yakin
dulu aku buat benda yang tidak betul,
abah yang betul.
dulu aku buat benda yang salah,
abah tak bersalah.

hehe.saja nak kongsi pengalaman.confirm aku bukan parkchick

24 comments:

Ahmad Syahril said...

haaaaa... ni laa pakcik yg aku suka... dia dah balik... selamat pulang wahai sahabatku...

aku pun suka karya tu... walaupun dia bkn parkchick... dan dpt agak sapa dia berdasarkan cara penulisan dia... tapi aku tetap suka... =)

p/s: hrp pasni hg dpt berkarya lg... rindu karya dari hati hg... cewaahhh jgn kembang idung lak...

Anonymous said...

eleh..biase je, xdela best sgt

~akuhamba~

Anonymous said...

perasaan apekah ini

makin dilindung makin terserlah

makin dinafi makin kukuh terpahat

makin menjauh makin ia datang

Anonymous said...

mengapa datang setelah pergi
mengapa bertemu setelah berpisah

mengapa cinta jika membenci
mengapa rindu jika terseksa

mengapa menolak bila mahu menerima
mengapa menoleh bila hati tertawan

kenapa masih tersimpan
kenapa kenapa kenapa

Anonymous said...

aku hanya seekor katak
dicampak aku tercampak
dibuang aku terbuang

aku hanya seekor katak
biar tercampak masih di sini
biar terbuang masih berjuang

Anonymous said...

wah
cam best

emm..haa

mengapa datang setelah pergi
mengapa pergi setelah berjanji

haa..jwb2..heee

~akuhamba~

Anonymous said...

nape kamu seekor katak
katak di bawah tempurung?

idungnye bulat matanye besaq
sekali pandang comel sekali

melompat-lompat hebat sekali
disangka melangkah jauh sekali
rupe-rupenya
hanya lompat setempat
ohhh..sungguh hampa

wek3..

~akuhamba~

Anonymous said...

nk tanye..
kalu berat bdn leh diet
kalu berat ati nk buat pe?

~akuhamba~

Ahmad Syahril said...

kalo berat ati... suh ati tu diet gak... huhuhu... takde jwpn yg jitu sbnrnya...

p/s: lompat si katak lompat...

Anonymous said...

Allah sedang berbicara dgn kamu tentang SABAR & IKHLAS...

aarrrrrgggggghhhhhhhhhhhhhhhhhh....

ok dah..saje lps tensen kt blog org

huhu

Park Chick said...

katak kerap bermimpi mahu menjadi seperti monyet,
bergayut di tempat yang tinggi dan melompat ke sana ke mari,
namun katak tetap katak
hanya mampu melompat dan terus melompat
berenang dan terus berenang
menyelam dan terus menyelam

monyet nahu menjadi seperti katak
melompat tanpa henti
berenang mengikut melodi
berehat setiap hari
namun monyet tetap monyet
hanya mampu bergayut dan terus bergayut
menjerit dan terus menjerit

Ahmad Syahril said...

monyet nak jadi katak... katak nak jadi monyet... semua ni jadi bila kurang rasa syukur...

p/s: belajar bersyukur dgn apa yg ada...

Anonymous said...

katak
sila bersyukur dgn apa yg ada
jgn berangan nk jd monyet pulak
sbb tu tanda kamu xbersukur
heee..spt kate syahril

~monyet~

aishah_conteng_je said...

tak mahu jadi katak atau monyet..

Anonymous said...

xpe aishah
xde org suruh jd katak atau monyet pn

aishah_conteng_je said...

siapa lah agaknya yang tulis semua tu yek?kalau kamu kenalbg tahu aishah ye..nak ajak dia pergi umrah

Anonymous said...

baiknye ati dieee
mulia

Anonymous said...

nk ikut jgk p umrah wlpn kite xtulih..hehe

Park Chick said...

pakcik pun nak p gak...tp xkan nak ngaku karya org kot

Anonymous said...

pakcik,kita p umrah same2 ek...hee

Ahmad Syahril said...

errr... nak join bleh???

Park Chick said...

meh ramai2 p umrah, blanje bayaq sendiri...pakcik punya blanje hangpa kena sponsor.uhuk3

Anonymous said...

pkcik kn dh p mse kawin ritu..hikhik

aishah_conteng_je said...

aishah nak pegi umrah dengan suami la lepas nikah