BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Oct 13, 2009

Ku-tahu asal-mu

Ni contoh selipar tu.selipar asal tak bagi izin untuk bergambar



Selipar jepun terangguk-angguk dipaksa menapak. Pakcik mulai musykil apabila selipar jepun itu mulai mengeluarkan ritma bunyi. Dangdut...raggae...klasik..Entahlah.Pa
kcik tak dapat meneka, genre muzik apa yang sedang dialunkan.

Entahlah...malam tadi Pakcik dengar suara menangis di hadapan pintu rumah. Bersama hati yang mulai takut dan jantung yang kuat bedegup, pakcik kuakkan pintu rumah yang kian memburuk. Oh kasihan...selipar buruk itu mulai menangis. Pakcik rapatkan selipar Pakcik ke sisi selipar jepun itu, tangisnya mulai reda. Pakcik memang mengharapkan selipar pakcik memujuk selipar jepun itu kerana pakcik tidaak mengerti bahasa selipar.
Ni selipaq pakcik

Pakcik takut selipar jepun itu menangis lagi malam ini. Pakcik yakin selipar pakcik tidak mampu lagi memujuk. Pakcik kini sedang bermentera

"wahai selipar jepun, selipar keramat...terbanglah kamu kepada tuanmu. Aku tahu asal-usulmu. Dari getah engkau dijadikan. Janganlah engkau mengganggu keturunan selipar-ku. Nyah kau"

Untuk pengetahuan insyaAllah petang ni (jumaat, 16/10.09), pakcik akan melakukan upacara untuk memulangkan selipar jepun tu ke tempat asal dia. Nun jauh di utara tanah air.

18 comments:

Anonymous said...

eleh xpaham bahasa selipaq kunun,tp tau lak selipaq tu nangis

Ahmad Syahril said...

hehehe aku pun tau asal usul selipar itu... kekeke...

jgn lupa bwk bersama pisau cukur gilet dlm upacara memulangkan selipar jepun tu ke tempat asal dia... hehehe...

p/s: selipar ditinggalkan tuan secara tak sengaja... hehehe...

aishah_conteng_je said...

apakah?

buatku konfius

Anonymous said...

pkcik jadikan ikan sbgai selipaq..

pkcik jahat

ikan tu kwn kite

nape pijak die

Ahmad Syahril said...

anon
ngs x perlu phm la.tgk je tau dah dia ngs

syah
dah selamats selesai upacara tu

aishah
susah nak faham benda mistik ni.he

anon
ye ke kwn kamu.kamu xmkn ikan la ni.macam cite bunian kat tv tu

Ahmad Syahril said...

pakcik yg komen kat atas tu dan komen yg ni.guna lptop syah.hehe.

Anonymous said...

ahli mangkuk tandas..hehe

ahli mangkuk ayun..ahak

sori2..gurau je..heee

aishah_conteng_je said...

eh..caner pakcik boleh guna ahmadsyahril punya ni??

aishah_conteng_je said...

mangku bumi la!!bukan mangkuk tandas..tak sopan santun betul

Park Chick said...

hehe...upacara pemulangan makhluk selipar ni melibatkan syah jugak so laptop syah pun kena terlibat.

berliku-liku betul proses nak pulang-memulang ni.huhu

Ahmad Syahril said...

haaahhh... nama aku disebut2 byk kali... patut laa aku rasa semacam je... hehehe... selipar oh selipar...

p/s:alhamdulilla... aku kembali dgn semangat yg baru...

Anonymous said...

em nk ckp ckit leh..tp ngn pkcik je..sape pkcik kt cni agkt tgn..

Park Chick said...

SAYAAAAAAAAAAAA...(PAKCIK ANGKAT TANGAN DENGAN SEMANGAT)

haha..minggu yang agak lembab tp sangat laju.

naja tun said...

eventhough i still can't understand ur words,but i enjoy read it

Anonymous said...

mn xnmpk pun pakcik angkat tgn, dh nmpk br kite ckp ek

Anonymous said...

pakcik..maap ye td..hihi

aishah_conteng_je said...

kenapa pakcik lama senyap ni...

Anonymous said...

pakcik sangat3 sibuk & tgh pening kepala..rilek la pkcik..

huhu.aku pn pening..pening2