BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jul 13, 2010

Contohilah mereka...produktif

Malaysia dihuni warga tua?

KUALA LUMPUR 12 Julai - Kadar kelahiran bayi di Malaysia dijangka terus menurun sehingga ke paras bawah dua peratus dalam tempoh 20 tahun akan datang sekiranya faktor melengahkan perkahwinan dan sukar mengimbangi antara kerjaya dan keluarga terus berlaku.

Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Senator Heng Seia Kie berkata, situasi itu membimbangkan kerana ia akan menyebabkan struktur kependudukan negara menuju kepada peningkatan golongan warga tua.

"Ketika ini peratusan kadar kelahiran bayi adalah 2.2 peratus berbanding 2.6 peratus pada 2000. Angka itu akan terus menurun di bawah dua peratus pada 2030.

"Peningkatan warga tua berbanding golongan muda bukan sahaja akan memberi kesan kepada pertumbuhan penduduk tetapi juga daya maju negara," katanya.


pck-awatlah hangpa malas nak beranak...iss3...yang beranak dok buang pun tak guna jugak. tahniah buat she-G, pak lang,mokhtar, syah (teruskan usaha) kerana produktif, contohilah mereka ini.salam alaik

5 comments:

she-G said...

baru nak tulis kat komen...akan ku usaha supaya ranking kite nyer kaum tak ekcik kat belah atas...hahaha...tp saya soarng usaha tak guna gak kan???bape ramai la leh saya 'hasilkan'

smoga kuantiti dan kualiti anak same terjaga..insya ALLAH..

psstt:still mencuba jadi ibu yang baik

aishah_conteng_je said...

pakcik pun cepat la produktif

Anonymous said...

erk..akuhamba xde pon, haha sdp je pkcik ckp 'hangpa' tu mls beranak..

Park Chick said...

haha

she-G
semua perempuan dan suaminya harus berfikiran produktif disamping menjaga kualiti...gud she-G,teruskan usaha

aishah
pakcik tak lepas zaman produktif dah..skg dah zaman tak aktif, kalo nak gak kena amik sedatif.merepek

akuhamba
a'a lupe...teruskan usaha,ramaikan zuriat..yg penting halalan toyyiba.pakcik doakan akuhamba jadi 'Hab halal' keh3

Anonymous said...

gelak jahat gila pakcik..akuhamba pon doakan pkcik jd 'Hab halal'..yg penting, halalan toyyiban..keh3