BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sep 9, 2009

TEN+TEN+TEN=TENTENTEN


0ne, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten…………………….ten2 (=20), ten3 (=30)..kah3..huargh3…pakcik gelak tol2 tgk klip video ni.lawak..sangat2 lawak. Dia lawak tentang orang jipung yg nak kira guna bahasa inggeris..sampai 19 dia tau..dah masuk 20..dia mula merepek..tenten (untuk 20)…tententen (untuk 30).adoi..lawak2.

TEN…TEN..TEN…haaa..yg pakcik nak citer ni xlawak. Sapa rasa lawak kena check iman dia. Ni citer pasai

TEN ramadhan (dah missed dah)

Allah letakkan rahmat dalam Ten yg awal ni. Moga Allah jadikan kita dalam golongan yg mendapat rahmat-Nya. Rahmat Allah sangat2 penting. Senario yg biasa kita lihat, 10 awal ni, surau dan masjid di penuhi dengan jemaah…dari yang datang untuk sepak spek orang, sepak bontot orang, sembang politik, sembang kencang, nak makan moreh, sampailah yg datang untuk redha Allah. Ten yang awal nilah sebenarnya masa untuk kita wat persedian untuk malam al-qadar. Ten yang awal nilah sebagai pencetus istiqamah. Banyak rahmat Allah yg patut kita tarik waktu ni. Rahmat atas rezeki, rahmat ats umur kita, rahmat atas dosa kita, rahmat atas pahala kita..kita sgt2 perlu rahmat..sebab kita masuk syurga pun dengan rahmat Allah. Bukan dengan amal kita, tapi barang diingat amal adalah lambing ketaatan kepada Allah, ketaatanlah yang akan tarik rahmat Allah. Sekarang dah terluput dah Ten yang awal…ish3…rugi sgt2.

TENTEN ramadhan (dah missed jugak)

Waktu 10 pertengahan ni..biasanya kedatangan ke surau atau masjid makin berkurangan. Yang datang pun rata2 wat 8rakaat..terus cabut (sangka baik-dia sambung wat kat rumah la tu). Yang herannya, kanak2 masih ramai…walopun datang untuk sepak spek, sepak bontot dan main mercun. Allah letakkan pengampunan pada tenten ni. Ruginya kita kalo takdapat pengampunan dari Allah. Bahasa yg lebih tepat celakalah orang yg tak dapat pengampunan pada bulan ramadhan ni. Allah dah bukak seluas-luasnya pintu keampunan…ruginya kita. Kita ni hamba yang banyak sgt dosa…sewajarnya kita minta ampun kat Allah banyak2.

TENTENTEN ramadhan (sisa2 yg masih tinggal)

Ha..ni je sisa2 yg masih tinggal untuk kita. Sisa dari segi bilangan bulan, tapi semenaqnya inilah intipati bulan ni. Allah letakkan pelepasan dari api neraka. Pe lagi yang kita nak. Allah letakkan malam a-qadar dalam ten yang terakhir ni. Kita kena rebut peluang ni. Lakukan tarawikh semaximun mungkin, biaqla kurang tidoq utk berqiamulail, banyakkan baca quran…dan yg paling penting doa banyak2..nangis2 minta kat Allah. Tapi ingat, kalo p tarawikh tu..hati2..geng2 sepak spek dan sepak bontot ni masih istiqamah dengan amal dorang. Anggaplah inilah ramadhan kita yg terakhir. Satu tips berguna yang pakcik baru terfikir, tips mencari malam al-qadar. Hangpa cari la dia kat Ten yg last ni...malam al-qadar ialah malam yg pada malam tu hangpa rasa malas dan penat sangat nak wat amal. Kalo hangpa rasa penat dan malas, itulah semenaqnya malam al-qadar. Jangan ikut kata malas. Selamat maju jaya.

8 comments:

Anonymous said...

Hg ajak la aku iktikaf stat mlm ni...
Aku tak nak jadik mcm smalam lagik...
Janggut sotong...

Anonymous said...

huhu..

~akuhamba~

Park Chick said...

Mokhtar-janggutsotong3...huarhuarhuar..takut tak.

Ady-supersemut...sesungut3..huarhuarhuar..hebat bersilat

akuhamba-hehhe

Park Chick said...

lupa nak gtau..tgk la lagi 2,3hari pakcik post entry yg baru pakcik dapat dari mamat. ni kisah panas dari perjalanan dia..gerenti kontroversi punya.mintak2 xde yg minta pakcik tarikbalik artikel tu

Syahril said...

kisah panas dari perjalanan dia??? kisah sebuah perjalanan ke??? aaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrhhhhh tiiiiidaaaakkkkkk.........

hehehe... salam lailatul Qadar...

Aishah Nur Hakim said...

tak mahu rugi~

Anonymous said...

“jiwa mereka yang hangat cintanya mencari akhirat. Laksana anak-anak akhirat...melihat dunia dari jendela akhirat.."

p/s:smga diberi kekuatan, xde daya selain Allah

~akuhamba~

Anonymous said...

hidup hanya seinci, selebih bererti mati...

~akuhamba~